SEMINÁŘ PRO 2. STUPEŇ ZŠ
Žáky druhého stupně učíme přemýšlet o dopadech lidské činnosti na životní prostředí. Vysvětlujeme jim, jakým způsobem je možné využít jednotlivé odpady a zprostředkováváme zkušenost s užitečností recyklace z hlediska vytváření nových produktů z odpadů. Prostřednictvím únikové hry si ukazujeme, jaká nebezpečí plynou z nezodpovědného přístupu ke svému okolí a neudržitelného způsobu života. Žáci s pomocí superhrdinů zachraňují svět, a přitom si osvojují základy ekologického chování.
PEDAGOGICKÝ CÍL: Žák…
- popíše svůj přístup k předcházení vzniku odpadu a navrhne kroky k případnému zlepšení;
- porovná výhody a nevýhody nejznámějších způsobů zpracování odpadu;
- reflektuje své znalosti během spolupráce se skupinou při únikové hře.
PROGRAM PRO ŠKOLNÍ JÍDELNY
Žáci v tomto programu zjistí, jaký druh odpadu tvoří nejvyšší podíl ve směsném odpadu a co jeho množství způsobuje. Dozvědí se, jaké jsou způsoby předcházení plýtvání potravinami, jak správně skladovat jídlo v lednici či jak lze využít kuchyňský odpad pro výrobu energie. Ujasní si, jaká je hierarchie v přístupu k odpadům. Ke všem těmto tématům využijí unikátní pracovní sešity, které jim po absolvování programů zůstanou.
PEDAGOGICKÝ CÍL: Žák…
-
si osvojí termíny „spotřebujte do…“ a „datum minimální trvanlivosti“;
-
vysvětlí, jakým způsobem zužitkovat potraviny a předejít jejich plýtvání;
-
vytvoří „patero zodpovědného strávníka“.